fredag 28 december 2012

Tiden går snabbt

Jag tog en mysig barbackatur på Amanda igår. hon är lite ouppfostrad, bufflar lite och är väldigt vinglig men mysigt lurvig att sitta på utan sadel. rund och hal så det gäller att hålla balansen.

Det var halt ute, la märke till att det var riktig isbana inne i deras hage när jag mockade den. Det är tur att de är broddade hela tiden annars hade de nog inte fått gå ut. Så vi höll oss till asfaltsvägen. Traskade på i en ganska bra skritt som på vägen hem blev ännu bättre. Hoppade av efter fjället korset och ledde henne en bit och sen gick vi fram till norgården innan vi vände. hoppade upp igen vid legas ridhus och red en bit och sen ledde jag henne sista biten.

När jag kom tillbaka till stallet trodde jag vi varit ute i ca 1½h, men det visade sig att vi varit ute i mer än 2h :o Det var inte tanken att ta en så lång promenad. När jag rider den vägen med Jossan tar det knappt en timme (tror jag :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar