måndag 1 juli 2013

Örebro & uteritt

I fredags hämtade jag en sadel, Jensen Exmoor, 16½tum, Wide - 33. Tyvärr hann jag bara lägga på och kolla, såg ok ut men åkte upp lite i bakvalvet när man drog åt gjorden. Sen åkte vi på After Work på Nolviks restaurang. Maten var sådär men sällskapet desto trevligare :) Det blev en sen kväll.

På lördagen åkte jag upp till Örebro för att hämta Linnéa som haft en kul vecka hos sina kusiner och morföräldrar. Tyvärr hade hennes farfar Stig gått bort i tisdags så det var lite tråkiga nyheter som jag var tvungen att framföra.

På söndagen gick vi på medeltidsmarkand i Wadköping och jag hittade ett par fina örhängen gjorda med hästsömmar - var tvungen att köpa och Linnea köpte en sten - Ametist i formen av en liten obelisk. På vägen hem när vi nästan var hemma stannade vi på en pizzeria i Lerum och sen lämnade jag av Linnea hos hennes pappa. Jag åkte hem och tittade till hästar och katter som hade överlevt :) Red Jossan en sväng ut, medan Amanda fick beta i ca 1½h. Red runt masten och travade och galopperade, Jossan var pigg och glad, vi var ute i ca 45min och såg både en älg och ett rådjur. Sen fick Jossan gå ute över natten men Amanda fick stå inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar