fredag 5 juli 2013

Tilda löper!

Imorse såg jag det, det som jag väntat på! äntligen Lillkatten Tilda löper! Jag har lagt märke till att hon är lite "sällskapligare" än vanligt och gärna kommer fram och blir klappad och mjauar på sitt väldigt speciella sätt. Men hon har inte alls varit så som hennes mamma Majsan när hon löpte, hon krålade på marken och verkligen marskatt jamade. Imorse såg jag hur hyresvärdinnans svartvita kastrerade hankatt "satt på" Tilda, medan hon stod i klassisk parningställning och trampade med bakbenen. Men därav blir det inga kattungar. Får väl se om det kommer förbi någon villig hankatt, hoppas ju på grannens långhåriga vit/röda katt, fast skulle inte förvåna mig om den är kastrerad oxå även om den strukit runt knutarna :p (65 dagar dräktighet (60-70). hm det blir en sen kull :)

Amanda hopptränades igår av medryttare 2. Tror det gick bra, tittade bara lite.

Jag red ut på Jossan ett lågintensivt pass mest skritt lite trav, runt oppänge och upp längst med kraftledningen och den lilla rundan till vänster i skogen. Trav på raksträckan mot fjället. Kändes pigg och glad, lite tittig och fick nästan ett tvärstopp i traven. Driv, driv, driv tänkte jag från terrängträningstränaren Lotta som menar på att när hästen tvekar måste man övertyga den. Var ute i ca 1h. Flocken hade bytt sommarhage till den mittemot stallet, Jossan fick vara där under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar