måndag 26 augusti 2013

Helg

Det kändes som allt gick i ett förra veckan, träff inför ridläger hos Eva på tisdagen - ingen ridning.

Onsdag - Medryttare 2 hade Amanda, jag red Jossan.

Torsdag - åkte ut och fiskade med båten - Medryttare 1 hade Amanda & hade tränat. Jossan fick vila

Fredag - Stina och Linda kom till Göteborg och vi var på liseberg i 7timmar, från 15-22, och jag tror att det var föräldrarna som var mest matta efter det.

Lördag - Stina red Amanda & Linnea oxå och så skulle hon hoppa och ramlade av när jag tjoade att hon skulle driva lite eftersom Amanda hade en tendens att nästan stanna framför hindret och kravla sig över. istället tog hon ett jätteskutt och linnea hängde inte med. Hon tappade luften och blev ledsen såklart. Men sen beklagade hon sig mest att hon var skyldig stallet en tårta.

På väg ut med amanda såg jag att Jossan haltade i hagen :( Tog in henne och såg ganska omgående att hon tappat höger framsko så det var inte konstigt att hon var halt. Men eftersom stallet var under målning så kändes det inte som det fanns något annat alternativ än att ställa tillbaka henne i sommarhagen och jaga rätt på en hovslagare. 2:a tappskon under de två år som jag haft henne. Otur eller?

Jag gjorde oxå en dundertabbe och glömde att stänga av vattnet till hagen när jag skulle fylla på till amandas hage och brunnen sinade innan någon såg det. Klantigt! *grrr*

Söndagen hade medryttare 1 Amanda igen och jag fick klappat lite på jossan i hagen och pillade bort lite styngflugeägg.

Idag måndag morgon kom hovslagare Lars och hans lärjunge och slog på en ny sko, Jossan såg direkt efter mycket mindre ohalt ut *pust* men hon får vila idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar