fredag 16 augusti 2013

Semester än över

för min del, jag har börjat jobba igen.
Men för hästarna blev det desto mer jobb. Har dressyrat ett par gånger på Amanda och vilka framsteg hon gör! Nu börjar hon hitta formen även i galoppen och känns ganska stadig i traven. jobbar med volter - spåra och öka/minska tempo och att bibehålla framåtbjudningen även i byte av gångart. Skritten är den svåraste så länge man inte kräver jobb men så fort man tar tyglarna vet hon att det ska jobbas. Ponny!
Jossan rids oxå nästan dagligen nu, varvar dressyrarbete med uteritter. Märkte att hon fick lite träningsvärk efter ett dressyrpass och har därför tagit det lite lugnare.
vi red förbi kossorna för tredje gången igår och det går bra. hon ökar farten och tittar och stannar nån gång men blir inte så uppspelt/upphetsad som hon brukade bli. Så nu är det bara att fortsätta.
Tilda har börjat bli rund om magen, tyvärr verkar det krocka och räknar jag rätt på när hon löpte kommer kattungarna när jag är iväg på ridläger. attans oxå!! Jag hoppas att hon kan knipa ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar