måndag 2 september 2013

Arbetshelg & självförtroendeboast

Hösten är här, löven börjar bli gula, det är kyligare på morgonen.

Stängde fönstret och katterna vill inte gå ut. Linnea började 4:an och när jag frågade vad hon vill ha för jacka så var det svart eller vitt som gällde. Sen vill hon ha en adidas väska "sido". Hon nämnde även att hon varit lite slarvig med läxorna året innan och nu ska hon minsann göra dem redan på måndagen :)

Hela helgen och förra veckan kändes som den gick åt att organisera körtävlingen. Jag var förbi några vardagskvällar och hjälpte till lite att kratta grus och flytta dressyrstaket plus att det blev en del pappersjobb och administrativt arbete inne med diverse startlistor och andra listor som skulle skapas och skrivas ut.

Tävlingen gick bra men jag var glad att jag vid maratonen i samråd med domaren kom fram till att vi inte skulle ha walkietakis för resultatrapporteringen utan hade "löpare" som fick springa och hämta resultat, bla min dotter :) Jag kände att med min ovana vid resultat vid körtävlingar som skulle in i respektive excelfiler och samtidigt ta emot resultat via en walkietakie som hade en viss förmåga att förvränga ljudet skulle bli lite väl mycket. På så sätt kunde jag i "lugn och ro" föra in resultaten med hjälp av en fantastisk medhjälpare som jag inte klarat mig utan. En kväll med fantastisk kuskfest med skaldjurstema gjorde nästan allt värt besväret. Fast jag tänkte både en och två gånger på söndagkvällen att man frivilligt ger sig in på saker som denna. Det kändes som två väldigt långa arbetsdagar - med extra stressmoment :p och då får man inte ens betalt! Fast det är en liten självförtroende boast när man lyckas ro något som känns ganska oöverkomligt när man ställs inför det.

Under Lördagen hann jag hem en stund efter tävlingen och innan kuskfesten och släpade in Amanda och löshoppade henne och Jossan i paddocken. Jossan blev som vanligt flåsig efter bara ett par språng och fick gå in och äta lite tidigare medan Amanda som uppenbaligen har lite bättre kondis fick köra ett par extra varv på egen hand.

Söndagen kom jag hem vid 16? men var allt annat än ridsugen så Jossan fick vila igen. Istället blev det bastubad och lite soffhäng.

Måndagen - Tillbaka till vardagen på flera sätt, hästarna stallades in på em och det blev till att ta in dem. jag hade en medryttare som kom och provred, en riktigt duktig och erfaren tjej, hoppryttare och erfaren unghästryttare. För bra för att vara sann. Får se om hon tackar ja, hoppas, oppas :) Jossan såg jättefin ut när hon red men man märker tydligt att det är styrka och kondition som vi saknar nu. hon tyckte att hon var känslig för hjälperna och med bra framåtbjudning så helt har jag inte förstört henne ;)

Inspirerad red jag ett dressyrpass på Amanda och det kändes bra. Hon jobbar på bra. Blev ett lite kortare pass, ca 40min. Sen släppte jag in Keiron och Amanda hos jossan i stora hagen. På tisdagmorgonen släppte jag ut övriga hästar och det blev lite fart, Keiron blev bortjagad av Rocky och Amanda slöt sig till den stora gruppen och flörtade med både rocky och hero och de flesta hästar brallade runt lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar