fredag 20 september 2013

Upp på bocken igen

Tisdag: Madde kom och vi körde Amanda i paddocken. hon började med att tömköra och få henne att acceptera pisk och få jobba av sig lite. Sen fick hon gå förbi vagnen nära när jag skramlade lite med den och sen drog jag vagnen bakom och sen spände vi för. Inga problem! :D hon skrittade och travade lite och sen fick hon belöningen att sluta eftersom det gått så bra. *pustar ut*

Onsdagen: Körträning på GHCC - jag lyckades övertala A-K att vi skulle ta med Keiron, hon har spänt för honom för vagn förra sommaren och behöver komma igång igen tycker jag ;) Så vi lastade både Amanda och Keiron i transporten - inga problem, och körde iväg. Vi började med Amanda och jag fick köra henne. Det kändes som en lektion där det var mer frågetecken än utropstecken. Dels är det så himla svårt att höra instruktören på den stora banan och vi hade inte riktigt samma uppfattning om vad en "8-volt" ser ut. han ville uppenbarligen att jag skulle köra två fyrkanter -medan jag försökte göra volter. Sen tycker jag det är lite svårt för mig att få ut vad instruktören egentligen vill att jag ska göra, vi är inte riktigt på samma plan, jag behöver konkreta beskrivningar på vad som är fel och vad jag behöver göra för att rätta det. Jaja Amanda kämpade på och även om hon tyckte det var lite otäckt när hon saktade in och svängeln skramlade och jag blev lite tveksam så jobbade hon på bra! :D Sen tömkörde instruktören Keiron.

Torsdag:  Red ut på Jossan, tänkte rida ut på raksträckan vid mulared och galoppera men de hade flyttat kossor till hagen vid nedförsbacken så jag utmanade inte ödet utan vände och red upp i skogen och fram till sommarstugan, galoppintervaller lite längre sträckor och fick en bra framåtbjudning och fart även om hon tittade och skuttade lite åt sidorna ibland. ute i ca 1h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar