onsdag 4 september 2013

Ny approach & Sifosys arbete

Tisdagen - Red ut med jossan och galopperade/skritt intervallade. Tog till en ny taktik vid kossorna i hagen på hemvägen. Senast så manade jag på henne ganska bestämt och det slutade med att hon taktade förbi kossorna och tyckte allt var väldigt otäckt. Fast det var klart kossorna rörde sig emot oss, de förföljde oss! Denna gång väntade jag ut henne. När hon stannade på ca 200-300m när hon först såg korna i hagen. så fick hon stå och titta på dem tills hon bestämde sig för att gå fram. Manade bara väldigt lite, tålamod, tålamod, tror vi stod i ca 15-20min men sen gick hon snabbt förbi men utan att bli superstresssad. Amanda fick sladda paddocken, det samlades ganska mycket fuktig sand ovanpå min provisoriska sladd så det blev lite tyngre än vanligt. Men hon var duktig. På morgonen släppte jag ut övriga hästar med Jossan, Keiron och Amanda och det blev lite livat. Rocky gillade inte att Keiron tyckte att tjejerna var hans! och han blev bortjagad. När jag kom hem efter jobbet fick jag veta att Rocky inte lugnat ner sig tvärtom. Så efter en funderare så fick Rocky bli förvisad tillsammans med Hero till vinterhagen. Keiron var nog överlycklig på onsdagen när han släpptes ut ensam med 4 tjejer!! På måndagen fick även städat kattlådorna, skönt! Tilda blir rundare om magen men tyckte nog hon nästan var större för nån vecka sen. håller tummarna för att det inte blir några kattungar förren jag är hemma efter ridlägret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar