tisdag 11 mars 2014

De flesta olyckor sker i hemmet - Kattungarnas ankomst

Ja de säger ju att de flesta olyckor sker i hemmet, och för ovanlighetens skull skadade jag mig inte i stallet/ridning.

När jag kom hem igår märkte jag direkt att något var annorlunda. Tilda kom från sovloftet och mjauade. Varpå det började pipa däruppe! Kattungarna hade kommit!! Jag gick upp och tittade. Fyra stycken varav en väldigt markant orange och tre svarta låg inklämda i hörnet vid mina mattor. Jag blev lite till mig och försökte fumla med mobilen för att ringa linnea och ta mig ner för stegen för att hämta en handduk som kattungarna kunde ligga på. Hm ja glömde nog att kolla var jag skulle sätta fötterna för plötsligt ramlade jag ner och gled på stegen ner till golvet .. ajaj. bröt som tur var inget men slog i vänstra armbågen och i vänster sida. Så dagens lärdom, tappa inte fokus när du ska nerför stegen till sovloftet och se upp var du sätter dina fötter!

Fick ringt till Linnea som senare kom förbi en snabbis och tittade till kattungarna. och fick även hämtat en handduk. men Tilda var så beskyddande och mjauig så hon fick ligga kvar med sina bebisar ett tag till. Jag gick ut i stallet och red Amanda istället. Lite dressyr i paddocken blev det. Skänkelvikningar på långsidorna och galoppfattningar på volterna. duktig tjej, kändes lite mer framåt.

Jag hade planerat att rida Jossan men beslöt mig för att gå in istället och låta likstelheten ta över. Kände mig ganska mör i kroppen. Flyttade på alla kattungarna och fick lagt dit handduken. Fyra stycken var det med med Tildas övervakande blickar så blev det ingen könsbestämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar