fredag 28 mars 2014

Helkväll i stallet

Igår torsdag blev det en heldag i stallet, hade både intag och kvällsfodring och desseutom fick jag akut hoppa in och hjälpa en stallkamrat med hennes häst då hennes medryttare fått en svårartad urinvägsinfektion som var allt annat än lämplig att släpa sig till stallet med.


Var i stallet vid 17:15, tog in hästarna - som tur var bara 6kvar (av 9) Red ut på Amanda - galopperade nästan hela grusvägen över mulared, blev bara en pustpus efter vändningen ett avbrott på hemvägen när vi mötte en gående med hund. jättefin i galoppen på vägen hem, låg på men jag släppte inte iväg henne utan hade henne med ett fint stöd och då blev det en härlig rund galopp. Vi var ute i ca 1h, rakningen är jättebra hon blev inte svettig och kändes pigg även på hemvägen.


Fixade sen mat till hästarna, kändes som en evighet att packa 12 höpåsar :p - glad att jag bara har två hästar :) mockade och bytte vatten. Sen red jag Jossan i paddocken då var klockan framåt 20:30.


Red på medryttarens myler bett och ja hon kändes jättefin, men fokuserade oxå extra mycket på min ridning, att inte hamna i framåtvikt, att ha henne mellan skänklarna och att rida aktivt! det gav lön för mödan, hon har inte känts så fin på väldigt länge - fast jag tackar även gudarna för min nya medryttare tror att hon har bidragit väldigt mycket till Jossans framsteg :D - Mest följa spåret, rakt på rakt spår böjd på böjt spår, stöd på yttertygeln och eftergiven för inner. galopperade lite, jättefin i höger men blir någon konstig variant i vänster som käns väldigt orytmisk, nästan så jag funderar på om det är fel galopp ibland. red i ca 45min.


Sist men inte minst kvällsfodring. Var klar i stallet strax efter 22. pust, in och äta middag - tur att jag gjort potatismos och falukorv dagen innan som bara var att värma. sen i säng... eller tja lite annat hann jag väl oxå med, samtal med pojvännen och lite packning inför kvällens tur till Mölle! TGIF!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar