torsdag 6 mars 2014

Våren är här - pollen

Igår - Onsdag var jag så trött, början på spänningshuvudvärk och väldigt stel i nacken. En dag när man skulle stannat i sängen. Jag hade varit uppe för länge på tisdagen - fastnade framför en film (Battelfield earth - ja lite av en B-Scifi film) och trodde att det berodde på det men kände trots allt att en del tecken indikerade på något annat. Lyssnade på radion och fick det bekräftat. Varning för höga halter pollen i helgen! Säkert det jag hade känt av redan då jag känt mig lite mer hängig än vanligt. Så imorse tog jag mitt första allergipiller för året. Förra året följde jag allergiråden och tog allergitabletter både innan och under hela säsongen och kände mig faktiskt bättre än vanligt. Istället för att ta tabletter när man känner sig påverkad.

Hade inga hästar så det blev en lugn innekväll, lagade köttbullar - som blev lite misslyckade, för mycket ströbrödssmet så de smakade lite "bröd". Men brunsåsen blev bra även om jag gör på grädde - som mästerkockarna hade dissat. Kollade även på mästerkocken på tv.

I tisdags red jag dressyr på Amanda i paddocken, gick ganska bra men tyckte jag drev ganska mycket försökte rida lite mer aktivt. lite sidvärtrörelser men tycker att hon lätt flyter iväg med bogen. Galoppen kändes bättre, börjar ta sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar