onsdag 19 mars 2014

Ryttar rehab

Ja ryttaren har haft rehab och är avställd,


Ramlade ju ner för mitt sovloft förra måndagen 10:e mars, fick såklart ont men inte något värre. Gick bra några dagar och red som vanligt, lite småont vid vissa rörelser bara, gissade på muskelbristning och blåslagen. Sen i söndags skulle jag borsta Jossan och gjorde något med vänster armen så jag sträckte mig i sidan och sen gjorde det ont i hela sidan vid minsta lilla sak, smärta som gick från strax under revbenen och hela vägen ner över höften och ner till baksidan av låret. Så sen dess har det blivit avställning för ryttaren och vila. Har blivit bättre de senaste dagarna men avvaktar lite innan jag tar tag igen, mer frustrerande att slita upp något halvläkt än att gå några dagar extra.


Igår tisdags kom veterinären Liza ut och vaccinerade Amanda, sen kollade hon tänderna och de såg fina ut så inga åtgärder. Jossans tänder var däremot inte lika fina. Vågbett med hakar framför allt på vänster sida. så hon fick lugnande och fick raspat tänderna. Ska kollas igen om ca ett halvår. och ska inte ridas på bett på ca 1-2 dagar.


I tisdags tidigt på morgonen vaknade jag kl 4 att det var ett himla liv på kattungarna, de pep. Gick upp och hittade två stycken på köksgolvet, Tilda höll på att flytta dem. Hon ville knö in dem i garderoben där det är både stökigt och trångt, så jag lirkade ut två kattungar och bar upp dem på sovloftet igen och då lugnade sig tilda. jag tyckte det låg två kattungar kvar uppe på loftet men det visade sig på morgonen att jag missat en kattunge som fortfarande låg gömd i garderoben :p


Fick hem MC kläderna från http://www.sharkspeed.se/
tyvärr var jackan alldeles för stor och byxorna & stövlar för små så jag har bestämt mig för att åka dit på lördag och byta. Vill inte ha en jacka som börjar fladdra och vrida sig.


Jag fick även hem en matleverans från mathem. och hade uppenbarligen gjort något fel i beställningen för jag fick 4 salladshuvuden och 8 påsar morötter :p Får kolla det bättre vid nästa beställning. Orkade dock inte påpeka detta utan gav bort två salladshuvuden till grannen och får väl äta sallad resten av veckan.


I helgen fick jag även sålt Moppen, Tydligen hade jag satt ett för lågt pris för jag blev nedringt av folk som ville ha den, men ville ju mest bli av med den och orkar inte själv lägga pengar eller tid att få igång den igen. De första som ringde köpte den men de hade inte tagit med sig något släp utan planerade att knö in den i bagaget på bilen. Det gick med lite trixande, ska man bli skeptisk till några som "råkar" ha ett plastskynke i bagageutrymmets storlek liggande i bilen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar