tisdag 4 mars 2014

Gothenburg horseshow & en hel del ridning

Årets stora hästevent, Gothenburg Horseshow var i veckan. Man kände på pulsen hos hästmänniskorna veckorna innan, den vanligaste frågan var - ska du gå? när? vad ska du köpa?

Lite hatkärlek är det för vi älskar att se tävlingarna och göra fynd, men hatar trängsel och de långa dagarna på läktarna med träsmak. Fördelen är att det är varmt till skillnad mot de många ridhusläktarna eller utomhustpaddockar man besökt vid tävlingar men nackdelen är den stora mängden människor som i vanliga fall inte finns på hästtävlingar.

Jag fyndade lite och handlade för mycket som vanligt

Ett rosa Mias RS schabrak till Amanda
Två Borstique borstar en lite hårdare och en mjukare för 200kr (100kr/st)
Ridhandskar bruna 70kr

En Kingsland Jacka - 300kr
En lite tunnare vårjacka svart med gröna kanter till Linnea 198kr (börjes)
Reflexridspö 60kr (90cm)
Ett schabrak mörkgrått med rosa kant till amanda 100kr
två helskodda ridbyxor, ett par gröna ett par beiga 400kr.

Både Amanda och Jossan har blivit motionerade, jossan kändes lite ömryggad i fredags- sjönk ner lite när jag satt upp på henne men tror att det är regnet och kylan som gjort det mer än träningsvärk. Så jag har täckat henne lite mer, det är trots allt ganska rått och kallt på nätterna och nu lämnar folk stalldörren öppen och Jossan står ju precis innanför dörren.

Har haft ett riktigt bra dressyrpass på Jossan i lördags och ett riktigt sketpass med tömkörning igår och en hel del trevliga uteritter.

Amanda är som en klocka alltid kul att rida i söndags fick hon riktig sprätt under sulorna när vi galopperade efter matrose på mulareds grusvägen. Låg på så det nästan var på gränsen till okontrollerbart, fast jag vet ju att hon stannar om jag ber henne eller så inbillar jag mig bara det och känner mig lugn bara för det :)

Tilda - katten blir bara tjockare om magen men tror det är ett tag kvar. skönt med tidiga kattungar iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar