måndag 24 mars 2014

Vårig helg v 12

Ja vårigt var det, kände mig som jag hade cement i huvudet, trött och hängig, det var en hel del pollen i luften kan jag säga utan att tagit del av några officiella pollenprognoser. Efter en allergitablett och en huvudvärkstablett återgick jag till lite mer normalt tillstånd och kunde tillbringa söndageftermiddagen med att kratta löv och städa lite i Christians trädgård.


Hästarna fick vila både lördag och söndag, lördagen hade Madde och Hanna båda men det hade kört ihop sig med planeringen inför körmötet så de fick vila. Söndagen fixade jag stallet och krattade i paddocken. Men mer än så blev det inte.


känner mig bättre i sidan idag så idag ska jag ta upp ridningen igen. Jenny ska rida jossan idag så det blir en mjukstart med lilla Amanda.


Lördagen var jag upp till Trollhättan. Till http://www.sharkspeed.se/ och bytte mina MC kläder, jag hade fått hem dem i början av veckan men jackan som var i storlek S var för stor. Byxorna var för små och stövlarna oxå. Så jag tänkte att det var lättare att prova ut på plats. Jag bytte allt :) plus provade ut en ny hjälp då jag tyckte att den med öppningsbar blev så stor. Jackan fick bli i XS, Byxorna i L :o, Stövlarna stl 39, ryggskydd för barn (S), handskar i XS. Jag har storlek 36 i vanliga fall i kläder och 37 i skor :) Men nu har jag en uppsättning som både sitter bra och är snygga, får se om de är funktionella oxå. Jag fick med mig en annan modell av jackan oxå men denna satt så bra så det var ett bra byte.


Jag skickade även in lappen om ägarbyte på MC:n och tecknade en försäkrning på länsförsäkringar på ca 2700kr/år, halvförsäkring. Kollade upp dina försäkringar oxå men de skulle ta ca 3800 för samma :o Christian ska besikta MC:n och sen är det bara att börja köra!! :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar