torsdag 3 februari 2011

Fortsättning följer

Ett nytt år, nya tag, nya bekymmer och nya stunder av lycka. Min blogg ligger nu under kategorin Djur & natur. Mest pga mitt hästintresse men här skriver jag om allt faller mig in.

Jag vaknade långsamt upp i söndags, solen sken in på mig och inte ens fönstret kunde hålla ut känslan av vår i luften även om våren inte riktigt är på intåg än. Jag visste att jag inte behövde gå upp och skönt var väl det eftersom vi kommit i säng sent efter en 35års fest. Bredvid mig låg den jag älskar och jag kröp intill honom och somnade om. Livet är bra. Det känns helt otroligt att man hittat någon som man älskar och som passar så bra på alla sätt och vis. Är det en slump eller är det omständigheterna vi älskar har han frågat både mig och sig själv. En svår fråga men mitt svar är att hans personlighet hade för mig övervunnit många omständigheter som kanske inte passat mig lika bra som de gör nu.

Lilla hästen är en annan kärlek i mitt liv för tillfället. Lilla Jossan har sina idéer om hur saker och ting ska skötas. Hon gillar inte att man hammrar på hennes fötter men låter sig snällt mutas av havre och äpplen när hovslagaren var i stallet igår och la om skorna på henne.  Gången innan bet hon honom i ryggen men då var inte matte med och passade henne :) Men i ridningen är hon helt otroligt positiv. Går med spetsade öron framåt och vinglar lite när hon ser något otäckt. Men är väldigt okompicerad för att vara unghäst.

Jag har lyckats med min första "avramling" från henne men det var helt mitt fel. Man ska inte försöka hoppa på en unghäst från en pall när hästen står en halvmeter för långt bort.

Men även om jag har så mycket i mitt liv vill jag ha mer. jag har inte kunnat släppa tanken på en ponny och just nu väntar jag på besked från säljaren som tyvärr inte har haft alla papprena iordning. Ni får hålla tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar