fredag 11 februari 2011

Ridning i dagarna två

I onsdags så spanade jag och Jossan på rådjur i sommarhagen det var lite spännande tyckte Jossan som gärna ville trava efteråt. Jag var lite slapp och lät henne trava en liten sträcka innan jag saktade ner, vilket straffade sig sen när hon åter igen ville trava. Då fick jag vara mer bestämd om vilken gångart vi skulle använda och det gick ganska snabbt att komma överrens om att skritt funkade.

Igår var det slask, snöblandat regn hela dagen som uppehört på kvällen som tur var. Men lilla Jossan täcke var väldigt blött på utsidan och hade läckt lite vid bogen och på rumpan. Paddocken som varit isbana var blöt och det låg ett täcke med nysnö men den var mjuk så jag provade att rida i den och det gick bra förrutom att Jossan helst inte ville gå i det blötaste. Men med lite övertalning gick det. det blev lite trav längst med långsidorna och hon stannade av lite när hon kom ut i det djupaste i vattenpölarna så det blev till att driva lite. Inga krav på form utan mer på frambjudning och att se till att jag slutar rida unghäst - dvs luta mig fram. Det kändes bra och det blev ett ganska kort pass :) Nu är jag sugen på att komma iväg till ridhuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar