onsdag 9 februari 2011

Skriva dagbok

Jag skrev dagbok på en "officiell" sida för inte så länge sen med inriktning på hästar men även med inslag av den privata vardagen.

Men jag tappade lite sugen. Skrivandet blev så mycket mer för andras ögon och åsikter än för ens egen. Skriver man dagbok privat behöver man inte censurera och omformulera sina tankar. Man skriver det man tänker på utan krusiduller. Men när man skriver på ett ställe där andra läser blir man genast mer begränsad. Det är ofta människor som läser som man har en relation till mer än bara via internet. Det är fördelen med ett hemsida, man skapar sig kontakter, utbyter erfarenhet och tillslut träffas man även IR.

Jag valde att avsluta dagboken då jag kände att jag begränsade mig så mycket i det jag skrev och att det jag skrevs granskades och kommenterades med millimeterprecision. Men jag fortsatte att läsa dagböckerna på sidan även om det blev i mindre utsträckning än tidigare.

Idag var jag inne på sidan igen och tittade och blev faktiskt sugen att skriva igen. Man saknar trots allt den respons man får. Men så tänkt jag efter, mitt dagboksskrivande känns fortfarande ganska privat. Jag känner att mitt behov av att andra ska veta vad jag gör än så länge inte överväger mitt behov av att få gensvar.

Jag bestämde mig att jag kommer fortsätta att skriva dagbok här ett tag till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar