måndag 10 november 2014

Arbetshelg igen

"Ännu en arbetshelg" - fast vi lyckades sova båda två till 11 både lördag och söndag så halva dagen försvann. Lördagen blev lite stressig eftersom vi skulle på kalas. Victoria följde med och vi red runt hult, åkes ranch och tillbaka på grusvägen till hästhagen. en hel del galopp och trav. Efter den vanliga mockningen, mat & vattenpåfyllnaden så var det bara att gå in och duscha och dra på sig festkläder.
Det var en jättetrevlig 50års fest - även om jag bara kände en person - min sambo ;) Det var hans gamla barndomsvänner så det blev nog en hel del nostalgisnack. Men jag blev faktiskt lite peppad på att själv ta tag i min 40års fest nästa år.


Men några tankar: det är verkligen ett plus i kanten att ha serveringspersonal - även om man kanske inte kör hela cateringkonceptet fullt ut. Det är ett absolut måste med DJ - det finns inget som är så irriterande med dåliga låtval och folk som byter låt mitt i.


Söndagen blev mer arbete, & jag fick hjälp av victoria, vi ställde in många av utemöblerna i krypgrunden - fick in allt utom konstrottingsoffan. sen lastade vi av sista lasset med stenplattor. La markmatta sista biten framför stallet och fyllde på med grus från gårdsplanen. jag fick även skrapat bort lite lera precis vid ingången till hagen och hällt lite grus där oxå, fast tror jag behöver lite mer stenmjöl :p Till sist så röjde vi lite nere vid de fällda träden, drog fram grenar och drog fram ett par stockar- amanda drog hem 6 stockar och de var av de lite större modellen så hon fick jobba på :) Hanna hade Jossan.
Jag avslutade dagen med att enligt sambon laga den godaste grytan jag hittills gjort.
http://www.kokaihop.se/recept/bourgundisk-kottgryta
jag hade inga morötter hemma så fick skippa dem. Det kändes som att när jag hällt på vinet så var det lagom med vätska men jag hällde på lite vatten oxå, och eftersom jag som i tipset kokade utan lock så försvann vätskan och jag hällde på mer vatten mot slutet. Jag hade även fått en väldigt fin köttbit, svenskt kött, med fin marmorering i, - köttet är ju basen i denna gryta så får man dåligt kött så är grytan körd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar