onsdag 19 november 2014

Segt

Tror jag trots allt påverkats lite av mörkret och allt det gråa vädret, och kanske en liten seg förkylning som inte brutit ut utan bara fått mina luftrör att hacka och jag har varit allmänt hängig.


I lördags tänkte jag inte göra något utöver det mest nödvändiga - dvs mocka lite, fylla på vatten och hö och motionera Jossan. Men konstigt nog så slutar det alltid med att när jag mockade så hade jag tillslut kört 4 kärror eller mer och "mockat" ur massor av "lergegga" alldeles nedanför höhäcken i sluttningen ner mot paddocken. Red ut på jossan och kom hem med bara tre skor, det var första gången hon dragit av sig en sko på en uteritt. Jag försökte hitta nån bra väg uppåt björbäck men vände när jag hörde och såg massor av kor. så red tillbaka genom skogen och hittade en genväg. När vi kom in i stallet och upptäckte jag att en sko saknades lustigt för hon hade inte visat att hon ömmat eller något. Vi bytte ut det lilla vattenkaret mot badkaret som jag fick av grannen och nu ska jag förhoppningsvis slippa fylla på vatten varje dag.


På kvällen åkte jag hem till Malena och vi gick och åt på amazing thai och sen lyckades i hyra ännu en kass film. det går troll i de filmer som vi brukar välja, de brukar alltid vara urkassa, denna plågade vi oss igenom de första 20min sen gav vi upp och stängde av. på söndagen åkte vi till hotell Radisson på lindholmen för att äta brunch. Maten får en 4:a - frukostbetonat och saknade en del saker som ex sirap till pannkakorna. Servicen får bara en 2:a eftersom vi fick en hovmästare med lite för mycket luft innanför västen som försökte visa sig viktigare än vad hon var och vi fick vänta onödigt länge på bordsplacering.


Söndagen gjorde jag inte många knop, båda hästarna fick vila.


I måndags regnade det och var allmänt kasst väder - jag la på jossan täcke på morgonen. Vila igen för hästarna - jossan fick en ny sko på eftermiddagen. Amanda fick komma in en stund och fick täcke på sig för att torka lite. men hon var mest intresserad av om det fanns nån mat.


Tisdagen blev båda motionerade, red ut två vändor, först med Amanda - asfalten bort till hästhagen, till åkes ranch och tillbaka över hult. En hel del trav och galopp i mörkret. Jossan red jag samma väg men en annan variation - hult, åkes ranch - hästhagen och tillbaka samma väg igen. en hel del galopp och trav. Lite flåsig när hon kom in igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar