fredag 21 november 2014

Kom igång!

Ja känns som jag är lite på G igen.
Igår red jag Jossan - uteritt  i mörkret, höll mig till grusvägarna med lite belysning. Läste den tragiska nyheten om tjejerna som var ute och red och hamnade i ett träsk och en av hästarna gick ner sig. Red först på asfalten bort och mötte både bussen och en traktor samtidigt och Jossan skötte sig fint eftersom vi kunde rida ut lite på en av de angränsande åkrarna. Sen tog jag grusvägen bort mot sandvägen - stewarts ranch. travade och galopperade lite och red sen upp mot travbanan - samma där lite trav och lite galopp. Red sen bort till hästhagen och tog de två raksträckorna där, fast den första raksträckan blev lite skritt/trav eftersom hästarna var kvar ute i sin hage och Jossan tyckte det var lite läskigt. Hem igen på asfalten. ca 1h.

Amanda fick ett tömkörningspass i paddocken. Vi övade på att försöka fatta samlad galopp, mycket jobbigt tyckte Amanda och när hon blev frustrerad så blir hon nästan lite istadig och varvar med att stanna, försöker vända och vill inte alls vara med. Eller så springer hon ifrån jobbet eller fattar fel galopp. På slutet efter lite oensigheter och massor av missförstånd fick vi iallafall till några riktigt fina fattningar och då avslutade vi. ca 45min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar