torsdag 20 november 2014

Helt vanlig onsdag

En helt vanlig onsdag igår, förrutom att jag åkte och köpte en klöstunna till katterna. Luna blev väldigt förtjust i den och lekte i den en lång stund och somnade sen på toppen. Den var lite mindre än jag tänkt mig - ca 50cm hög och 40cm bred. Men hon är inte så stor så hon fick plats.


Amanda gick på ridlektion, en barbacka lektion.


Jag red Jossan i paddocken och började med att "valla" runt lite på Amanda som stod i paddocken, men det ska jag nog inte göra i fortsättningen. Jossan fick lite spunk och började hoppa och slänga sig både åt sidan och lite runt, Jag tror hon tyckte det både var roligt och lite stressande - speciellt när jag viftade lite med dressyrspöet för att få amanda att röra på sig. Så resten av ridningen gick hon och var lite på helspänn. Så det fick bli ett pass med fokus på avslappning ;) skrittade och gjorde skänkelvikningar snett igenom. åt höger går det som flytande vatten men vänster är mycket svårare. Sen samma i trav. Galopp blev bara ren konditionsträning med volter och följde spåret. red i ca 50min. Jag hade tagit på mig vinterjackan och det blev lite väl varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar