måndag 25 november 2013

Dagarna flyger förbi

och så även helgen, helt otroligt att november snart är slut och det är lika bra att ställa in sig på jul!

Det känns som denna vecka har varit ganska produktiv på hästfronten även om inte båda hästarna har motionerats varje dag.

I fredags fick jag en motivationssvacka pga kylan så det blev till att löslongera båda i paddocken. lungt och fint tänkte jag, hästarna hade inte samma åsikt och vet inte vem som drog igång den andra men de var mer i luften än på marken och både amanda och jossan bockade ganska vilt. hm och de ska man sitta uppe på! tur att de håller sig ganska i skinnet när man rider dem ;) Amanda sparkar  mer bakut än bockar och ryggen är på samma linje men bakbenen spräter ut i värsta sparkarna. Jossan är mer av en rodeohäst och bockar rättup och hon är nog inte nådig att sitta kvar på om hon skulle vilja ha av en. tja jag har ju faktiskt provat på det även om det var ett tag sen. Det finns en anledning till varför jag är skeptisk till att rida henne barbacka!!

Lördagen hade Madde Amanda och körde henne i paddocken. Svettigt blev det. Jag red ut på jossan och red fjället och vände vid sommarstugan, travade och skrittade mest, en kort galopp.

Söndagen - helt fantasktisk förvintersdag, sol, vindstilla, lite fruset i marken men grusvägarna var på sina ställen helt idealiska. Tog hela säverundan med Amanda som kändes lite segare än vanligt, inte samma turboponny men antar att hon var lite trött från lördagen. men hon fick jobba på bra ändå, trav och skritt uppe i skogen, sen galopp nästan hela grusvägen mellan åkrarna. Finfinfin! Provade att öka och korta galoppen och det gick mycket bättre än i paddocken. Tränade även på Hoppsitsen :) ca 1½h

Sen red jag ut på Jossan tog säveskogen med skritt, jossan var pigg och tittig! hoppade till en gång så jag nästan tappade balansen. Hm för mycket mat vs motion tror jag :p ca 1h.

Fick även städat stugan, alltid lika skönt och plockat undan lite utomhus, stolar och bord som ställdes in. Christian kom förbi och bytte däck på transporten så nu kan vintern komma.

Alla kattungarna är tingade, det känns oxå skönt, men vad mycket svar jag har fått, hade nog kunnat sålt 9 kattungar :) Roligt att det finns efterfrågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar