torsdag 7 november 2013

Slö inneboende - blir utslängd

Jag har en slö och lat inneboende som på senaste tiden börjar bli riktigt fet och odräglig och jag blir innerligt trött på henne ibland.
Hon bara ligger och slöar och stiger bara upp när maten serveras. När jag inte är hemma stökar hon ner och ibland när man kommer hem ser det ut som hej kom och hjälp mig.
 
Eftersom jag tycker att hon lika gärna kan vara ute & sysslsätta sig när jag inte är hemma så slänger jag ut henne på morgonen men hon både muttrar och morrar.
 
Ja du Bettan du är lite för bekväm nuförtiden!
 
 
 
Igår onsdags så tog jag en barbackatur på Amanda, reflexer och pannlampa. Bort till backarna, hon fick kämpa sig upp för båda med mig på och sen ledde jag ner henne. Lite mer lagom pigg. Travade lite på rakan. ute i ca 1h.

Jossan red jag i paddocken, lite segt i början, men sen riktigt fin trav med lite bättre bjudning. Red bara enkla övningar längst med spåret och några varv på volterna. två travpass på ca 5min vardera, lite skänkelvikningar i skritt. ca 40min. Det börjar bli lite kallare igen så la på henne stalltäcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar