onsdag 27 november 2013

Underbar morgon - NOT

Ännu en underbar morgon :p Jag tog sovmorgon imorse men vaknade ändå kl 5 av att mammakatten som mjauade utanför dörren och krafsade på den - hon smet ut igår så då fick hon vara ute.

Så efter att ha försökt ignorera henne en stund och somna om utan att lyckas så gav jag tillslut upp och gick upp och släppte in henne. Sov sen i 1½h till och fick motvilligt stiga upp när klockan ringde 6:30. Upp igen gjorde iordning skinka till Linnéa :) Har fortfarande min skinkmacka på skrivbordet intill mig. *suck*

Åkte iväg till jobbet och fick 7:50 samtal från Linnéa att skolskjutsen inte dykt upp. Så det blev till att jaga samordnaren för skolskjutsen och efter många försök fick jag tag på honom. det hade blivit något missförstånd och efter ett par samtal hade han en taxi som skulle hämta henne. väldigt försenat men jag fick iallafall tag på hennes fröken och meddelade att hon blir sen. Suck. Fantastiskt bra när skolskjutsen funkar men otroligt frustrerande när den inte gör det. Hoppas hon är i skolan nu iallafall.

Igår blev ingen motionerad, kände mig helt däckad när jag kom hem så det blev en snabbvända i stallet för att fixa kraftfodret och sen in och lägga sig raklång på soffan. Linnéa hade slängt in skinkan i ugnen och vi bestämde oss gemensamt för att ta kålpuddingen idag istället. jag slumrade en halvtimme och vaknade till sen igen för att gå och lägga mig igen vid 22:15

Ja åkte förbi en bilverkstad och fick fixat bulten i däcket som jag dragit av. 600kr kostade det, det hade blivit billigare att bytt däcken på en verkstad och nej jag vägrar att låta min pojkvän göra det. Tycker fortfarande han är alldeles för nedlåtande när han ska "erbjuda" sig att hjälpa till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar