måndag 11 november 2013

Lågvatten

Har känt mig lite låg ett tag och helgen blev därefter. Jag hade stallet men gjorde inte många knop däremellan.

Lördagen var en riktigt regnig dag, kollade på väderprognosen på morgonen innan jag släppte ut hästarna och passade på att rida ut på Jossan - red upp mot fjället och fram till sommarstugan. mest skritt och trav en liten galopp, var ute i ca 1h. Duktig med kossorna även om de stog ganska nära staketet, lät henne ta sin tid och då funkade det bra även om hon taktade förbi dem. Direkt därefter och hann nästan hem innan regnet började. Sen regnade det hela eftermiddagen. Red lite på Amanda i paddocken när Madde var där och ville kolla sadeln. Hon kom fram till att den behöver lite mer stoppning så hon tog med den igen. Sen städade jag lite men låg mest och slötittade på tv och började spara undan bilder och filmer på den externa hårddisken från min dator. Tror jag får försöka ominstallera den :p Min Fn knapp har slutat funka så jag kan inte koppla på mig på det trådlösa nätverket.

Söndagen nästan likadan fast med finare väder. Red Jossan i säveskogen, det var ganska lerigt. Bara skritt och letade upp lite nya stigar. ca 1h. Pigg pigg på vägen hemifrån men lugnare på vägen hem. Körde sen Amanda bort till Norgården och vände, väldig aktivitet där undrar om de kommit igång med ridskolan? hon var oxå lagom pigg, inte så mycket taktande, fick trava en hel del och försökte få henne att öka minska traven lite för att hon inte skulle hänga sig på bettet. Men annars inte så stora krav, ca 1h 15min?

Försökte sen byta däck på Caddyn men det gick dåligt, uppenbarligen är det många småsaker som kan krångla som man inte vet om. Tydligen hade sommardäcken annan "dimension" på fram och bakdäcken eftersom vinterdäcken satt på andra fälgar. Sen hade sommardäcken en "extra ring" som antagligen fastnade så därför passade inte vinterdäcket *grr*. Syntes inte. Nej gör ett nytt försök nästa helg i dagsljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar