fredag 29 november 2013

Inre stress

Jag vet inte vad jag gör fel, vissa dagar känns bara helt förkastligt stressiga.

Slutade jobbet "redan" vid 16. Åkte och köpte spolarvätska och ett par vinterkängor på jula - billiga 200kr, det var iof snörning vilket jag inte var så förtjust i  men det fick gå för det priset. Mina förra Stall/vinterkängor börjar ju ge upp och läcker lite.

När jag satte mig i bilen hörde Linnéa av sig och sa att mjölken var slut. efter ett snabbt övervägande bestämde jag mig för att åka och handla - backaplan. Köpte även lite annat som behövdes. Svängde in på gårdsplanen 18:05 och insåg att jag hade intag & kväll i stallet :o Blev till att kasta in maten och sen ut i stallet och få in de få hästarna som stod kvar ute. Ungefär där kände jag att min stressnivå var på max. Nej jag har aldrig varit speciellt stresstålig.

Fick andas lite extra och sen börja fixa iordning i stallet, mocka och göra mat, sen rida Amanda som fick ett dressyrpass i paddocken. fin, lite stel och lite seg men travade och galopperade på fint, övade på galoppfattningar på volt för att försöka samla upp galoppen lite mer. ca 50 min, sen var klockan 20:20 in med amanda i boxen, kvällsfodra hästarna, in i stugan. möttes av Linnea som klagade på att hon var hungrig *grr* sa till henne på skarpen att det får hon tänka på tidigare, finns massor av mat både i kylskåpet och skafferiet. Men så fick hon äta ändå, och sen i säng vid 21:20. Jag hamnade i soffan och kände mig helt urlakad och redo att sälja både hästar och barn. Därtill fick alla kattungarna spel och var högt och lågt.

Just nu känns det ibland som man bankar i livets pusselbitar med en hammare för att få dem att passa ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar