fredag 1 november 2013

Ridit två

Det regnade till och från igår när jag var i stallet. Jag misslyckades att klara mig från regnet när jag red Jossan i paddocken. Hon var inte glad men jobbade på ganska bra ändå. Skrittade och travade. Försökte bara få framåtbjudning, takt och att få henne att inte vingla för mycket. Inga höga krav med andra ord. I slutet kändes hon så fin som hon kan se ut i tömkörningen. red bara ca 30-40min. Fast ibland känner jag mig oerhört frustrerad och det känns som vi bara stampar på samma ställe och när man äntligen tror att man gjort lite framsteg så får man bakslag *suck*. Sen in och lagade potatismos och fiskpinnar till Linnea, eller rättare sagt hon lagade mat och jag diskade. Egentligen var det hennes "disk" dag men hon tyckte det var mycket roligare att laga mat så då bytte vi :) Sen red jag Amanda i paddocken oxå, provade den omstoppade sadeln, otrolig skillnad på "stuns" i stoppningen, från att ha varit platt och helt stel så var den mjuk och sviktande. Hade bättre tur med vädret det var uppehåll igen. Hon är ambitiös men tycker fortfarande att skritt är klart överskattat. Skritt trav och galopp. Framförallt i galoppen märkte jag i vänstervarvet att jag hamnar på "utsidan" och får all tyngd i ytter stigbygel, kämpade med att förska rama in henne lika mycket på båda sidor och tänka rakare och då blev det bättre. Tog bara lite galopp och mot slutet började det regna igen så då avslutade vi och gick in, när vi kommit in i stallet började det regna riktigt mycket. :p red ca 40min. Sen packade vi ihop och åkte hem till Chrisitan efter att Linnéa gjort lite halloween godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar