måndag 30 juni 2014

Hajjerna tisdagen 24 juni

I tisdags var vi iväg till Hajjerna med både Jossan och Amanda, Hanna red Jossan och jag Amanda.


Det gick bra även om Jossan fick ett spel i transporten så hela den gungade strax innan vi skulle ut på norrleden. Hennes grimskaft hade lossnat och antagligen försökte hon sätta amanda på plats. Hanna fick hoppa ut och sätta fast henne och sen blev det lite lugnare. Resten av körningen gick bra.


Framme på hajjerna hade vi fint väder som jag nästan alltid haft när jag varit där. lagom varmt. Vi fick börja på nybörjarfältet med stockarna. Jossan hoppade fint men lite stort i början - jag är glad att jag inte var den som satt på och Hanna fick beröm för sin följsamhet. Jossan blev lite avslagen och tvekade i mitten men kom igen sig och bjöd fint på slutet. Amanda var som en litet lejon och hoppade allt jag siktade in henne på - ja den enda vägringen skyller jag på ryttaren som tyckte hindret var lite högt och tvekade. Inte konstigt att Amanda passade på att smita förbi. Men resten av banan gick bra.


Nöjd och glad med mina hästar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar