måndag 9 juni 2014

Seperationsångest

I fredags kom lilla Wilma, den nya shettisen till stallet, hon har gått ensam ett tag och blev väldigt glad när hon fick gå med Amanda. lite för glad för på söndagen efter att även ha blivit ihopsläpt med Keiron fick hon stor seperationsångest när jag skulle ta ut Amanda för motion och Wilma gjorde som ponnier gör mest, hon fixade själv och tog sig igenom den stängda grinden - med lite fart klarar man det mesta. Keiron brydde hon sig inte ett dugg om. Som tur var så var hon snäll att få tag på så jag fick lett in båda i stallet. Men inne i sin box var hon fortfarande upprörd för hon såg inte Amanda och hon stog mer på bakbenen än på alla fyra. Tillslut så flyttade jag över henne till boxen bredvid amandas och då lugnade hon ner sig när hon fick lite visuell kontakt och kunde gnägga genom gallret. När jag motionerade amanda i paddocken - kändes inte som det var idee att rida från stallet så släppte vi ut Wilma i hagen som ligger bredvid, hon sprang på andra sidan staketet nästan hela tiden tills Amanda var klar och fick gå tillbaka till hagen - direkt från paddocken. Jag börjar förstå varför den shettisen inte var så överviktig :)


Jossan fick sig en härlig tur runt säve, hon var väldigt fin i både galoppen och traven. Hon hade fått stå inne från 11-18, jag trodde jag skulle hinna rida henne men glömde att vi skulle släppa ihop hästarna och för att inte få det stressigt innan linneas födelsedagskalas som jag skulle handla till så hoppade jag över motionen av hästarna innan kalaset och prioriterade att duscha. Men pga lite dålig kommunikation med pojkvännen så var inte hans dotter klar när jag kom och så fick vi vänta lite och så blev det lite ont om tid. Men vi lyckades ändå bara komma ca 5min sent :) Linnea var glad då hon fått sin efterlängtade dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar