måndag 30 juni 2014

Teori MC avklarad

Det är konstigt vad nervös man kan bli inför ett prov även om det varken innebär prestige eller en ekonomisk förlust om det skulle gå dåligt. Den inre prestationsångesten.


Efter ca 20 frågor varav 4 st frågor som jag redan kände mig osäker på, blev jag ännu mer nervös. fyra frågor där det lika gärna kan vara svar A som C?


När jag gått igenom alla frågor struntade jag att gå igenom dem igen, det brukar göra en mer osäker än hjälpa. De flesta frågorna  kände jag ingen från STRs frågor som man fått via körskolan, de man inte kände igen var de man blev osäker på. bävade när jag tryckte på "rätta" och drog en lättnads suck när  jag fick svaret. Godkänd! :D


59 rätt av 65, 6 fel, 7 frågor över 52 som var lägsta kravet. *pust* ingen stor marginal men ändå inte helt illa. Hade jag pluggat mer hade jag säkert kunnat få bättre. Men som dottern säger "ORKA" ;)


De felaktiga frågorna visades på skärmen - utan att ange rätt svar. Jag kommer bara ihåg tre saker jag får lägga på minnet. Om man får en polisbil efter sig på motorvägen som blinkar rött/blått ska man stanna direkt i väggrenen och inte köra vidare till nästa avfart och stanna där. Man ska vara mer aktsam för korsande cyklister än för gångare i en korsning och hm nu har jag glömt det tredje jag memorerade.


Nu är det bara uppkörningen kvar :o Hua det värsta kvar till sist.


och klantigt nog så dubbelbokade jag min MC lektion ikväll med Jobbets turridning (som jag håller i) det blir till att bita i det sura äpplet, det blir en dyr turridning :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar