tisdag 17 juni 2014

Kört vält med MCn

Ja igår körde jag vält med min MC för första gången.


Vi körde till den övergivna parkeringsplatsen och jag övade på svängar och lite på undanmanöver - inser att jag är urkass på det oxå. fick börja sakta - vi hade ställt upp koner som for all världens väg. Tror jag måste börja svänga mycket tidigare och att jag tittar väldigt mycket på konerna och svänger för lite.


Så höll på med det kombinerat med krypkörning, rakt fram och svängar, dendär jädra högersvängen, tror att det beror på att min vänstra hand kommer så långt bort när jag ska svänga mycket att jag har svårt att finlira med koppling och att jag gärna lägger ner hojen lite för mycket åt höger i högersvängen istället för att ha den mer upprätt och parera med min vikt utåt och fart framåt. Skulle svänga en högersväng där det går lite neråt och trodde att jag inte skulle klara det varpå jag la ner hojen ... Pojkvännen fick hjälpa mig upp igen. Grr.  Men påt igen, tror att jag hållit på lite för länge och blivit lite okoncentrerad/ofokuserad.


inser hur svårt jag tycker det är att passa in körningen med konerna, har jag inget att sikta på känns det mycket lättare. Men tycker ändå att det känns lite bättre. det går framåt - men sakta :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar