torsdag 5 juni 2014

Känner mig Misslyckad

Andra Körlektionen, började inte bra, välte MC:n när jag skulle sitta upp. Jag hade inte fällt ut fotstödet och tänkte inte på att den är högre och tyngre än min låga Lifan. Fast iof har jag inte suttit upp på min MC utan fotstöd, den hade troligen vält den oxå. Jag var stressad så jag skippade fotstödet och tja, hojen föll i backen.



Även om jag gissar att det inte var första gången så skäms man ändå. Jag fick hjälp att resa upp den och sen körde vi iväg.




Körde direkt till deras manöverbana och där fick jag svänga och krypköra, kändes mycket svårare än när jag övar på egen hand men det är klart här fick jag göra en övning och skulle inte sätta i fötterna. Svårt att balansera och vill gärna ner med fötterna i marken när det vinglar till.


Blicken långt fram, håll in knäna!! parera med gas. luta dig ifrån det håll du svänger om man hamnar i obalans och cykeln lutar för mycket inåt. svårt *grrr* och så ska jag inte hålla i styret som om jag hängde från en klippkant. Fick svänga i en liten oval, först åt ena hållet och sen åt andra. kändes inte så stor skillnad på hållen som när jag kör med min egen då har jag väldigt svårt med högersvängarna.




Sen fick jag köra en längre bana, accelera upp till 50, svänga använda motstyrning, köra koner. styret åt motsatt håll man ska åt, svårt att få in tekniken och känslan. Tror jag använder den omedvetet när jag kör ute. Det gick bättre men ska förbereda mig för avsaktning och svängarna tidigare så att jag har jämnare gas.




Efter det körde vi ut i trafiken en stund, fick öva på att starta i backe och att ha i dragläget med kopplingen och på så sätt starta och släppa för att rulla ner. Obs man ska inte släppa så mycket på kopplingen! :) sen lyckades jag lägga ner hojen igen när vi skulle ut på en utfart, Jag tror jag blev lite vinglig, bromsade med handbromsen och sen var det kört. Suck. Körläraren fick hjälpa mig upp igen.


Nej kändes inte som en bra lektion och som jag har lång väg kvar och kände nästan för att ge upp, nej jag är inte alls dålig på att ta motgångar ;)


Det är bara att bryta ihop och komma igen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar