måndag 24 februari 2014

Helgen v 8 - inte som väntat

Jag hade väntat mig att Stina och Hedda skulle komma på lördagen, stina skulle rida, jag skulle vara barnvakt och Linda och Håkan skulle gå på Lahle. Det blev inte som väntat. På lördag morgonen gick jag upp tidigt och åkte till stallet för att släppa ut hästarna. Jag passade på att rida Jossan, tog en tur ut i regnet och red säverundan höger upp till sommarstugan, fick sällskap av en häst från granstallet. Trav och skritt, sen red jag höger och fram till de övriga ridvägarna. Vände och red hem och tog lite galopp, trevligt tempererad Jossan. Ute i ca 1h.

När jag kom hem hade jag fått ett par sms från Linda,

Det första:
nu åker vi, vi lunchar på vägen

Nästa: Vi vänder nu Stina har kräkts

Tredje: Jag tar tåget ner till Göteborg.

Så åkte hem till christian och tog det lungt. sen hörde Linda av sig igen och frågade om jag ville följa med på Lahle, det tackar man ju inte nej till :)

Det var en väldigt bra konsert, Lahle är för mig en "äkta artist" en som kan sjunga och som har närvaron och utstrålningen på scenen. Ett lyckopiller med sin låtar och som när hon uppträder live ger mervärde till sina låtar. för mig är hon
Lahle - Livfull, Lycklig, Lekfull

tacksam för min hyresvärdinna som tog min kvällsfodring

Söndagen gick i ett lugnare tempo, iof upp på morgonen men red inte förren vid lunch. tog en uteritt på amanda hela fjälletrundan med en hel del galopp. kändes inte superpigg och fick driva lite i galoppen lite svettig . ute i ca 1½h

sen iväg på mc info träff på körskolan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar