tisdag 25 februari 2014

Inte helt hästfri

Inte helt hästfri dag även om jag nästan räknar det som det. Jag hade stallet på morgonen men Madde & Hanna hade båda hästarna. Så när jag kom hem från jobbet så tog jag in de hästar som var kvar. Vilket inte var så många och fick även hjälp av en snäll stallkamrat som tog en häst. Sen var jag klar i stallet. Madde hade spänt för Amanda för vagnen som hon lånat och kört lite och det hade gått bra. Skönt att hon trots allt verkar ta det så bra.

Sen in och ut och joggade, kändes bra, börjar kunna öka tempot lite- även om det fortfarande går långsamt så känns det nu helt överkomligt att hålla igång hela de 25min som jag har som standard. + 5min uppvärmning innan och efter.

När jag kom hem stretchade jag och sen dammsög jag stugan som började bli väldigt dammig. Som vanligt gömde sig Tilda på garderoben. Efter det dusch sen mat och Tv. Kollade på Vetenskapens värld om träning. Lite smått spelade på den rörelsehysterin, men det är klart vi lever i ett stillasittande samhälle för tillfället. Låg i soffan och höll på att somna redan vid 21 :o höll ut till 22 och gick sen och la mig och pratade en stund med pojkvännen.

Det går att fylla kvällarna även utan hästar, konstigt va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar