onsdag 19 februari 2014

Segt i regn

Regnade hela dagen igår, inte så blåsigt men ingen vår värme än.

Hästarna längtade in och stod och tryckte vid grinden. Jag tog in Jossan. Täckena var dyblöta på utsidan. Jossans var tort på insidan iallafall så tog av det och la på ulltäcket för att värma upp musklerna. amandas var tyvärr blött även på insidan, hennes horze regntäcke, tror det är för att det är för stort i halsen och inte täcker rumpan helt så antagligen kryper fukten in och hon såg ganska frusen ut. Hon fick oxå ulltäcke på sig.

Gick runt och pysslade och Linnea kom ut och grävde lite gångar i paddocken så att vattenpölarna strilade ut. Tillslut fick jag sadlat Jossan och gett mig ut i regnet. Vet inte vem av oss som var mest oambitiös. hon kändes lite småseg och motvillig och jag var väl inte överambitiös. Skrittade och travade lite planlöst. Sen gav jag upp och gick in igen. ca 40-45min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar