tisdag 18 februari 2014

Innebandy - mamma på tvären

Ja nu är jag en sån där dålig mamma igen.

En som inte ställer upp i vått och torrt. Utan bara sätter sig på tvären.

Ja jag är väldigt tvär idag. inte alls sammarbetsvillig.

När jag kom hem från jobbet igår så sa dottern att de ska på innebandyturnering hela dagen med klassen idag. jag har för mig att hon nämnt det tidigare men jag har inte fått någon mer information. Antagligen en av nackdelarna med delad vårdnad. Det skulle vara matsäck och de skulle vara borta hela dagen, faktiskt mer än hela dagen, Jag fick en kort påminnelselapp där det står att de ska vara på hisingen och att de inte är säkra på när de är tillbaka på skolan eftersom det beror på hur långt de kommer i turneringen.

Dottern hade beklagat sig då hon och några få andra inte ville vara med och spela och istället skulle få sitta på läktaren och heja på. Inte så roligt om man inte är intresserad. Det jag kände direkt var att hur ska jag lösa detta med skolskjutsen??

jag har ingen plats - och är inte ens säker på om skolskjutsen går med på att hämta upp henne någon annanstans än skolan, och ingen tid. Kändes sådär lagom kul. Försökte få tag på klasslärarinnan men hon hade såklart slutat, försökte även maila och kontakta via hjärnorget men inget svar. Så jag ringde och avbokade skolskjutsen och ställde in mig på att hon fick vara hemma, det är ju inte precis som att hon missar något viktigt. Pratade med hennes lärare som ringde mig imorse men då var ju jag redan på jobbet och skolskjutsen var avbokad. Hon nämnde att det var en aktivitet för att bygga klassens sammanhörighet. men att hon kunde ju få vara kvar på skolan i en annan klass under dagen. Lite försent. Hur nu det skulle vara mer givande?

Om jag minns rätt så hade vi liknande saker på min tid men de var utanför lektionstid. Om man ska ha det på lektionstid får man väl se till att barnen är tillbaka och färdiga samma tid som skolan slutar? De kan ju ha annat att göra utanför skolan.

Nej jag är inte alls en sammarbetsvillig förälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar