onsdag 26 februari 2014

Ridit båda - paddocken

Igår red jag båda i paddocken

Först Amanda, känns fin i traven, jag blir bara lite tveksam om jag bromsar med min sits eller om hon kanske har bra aktivitet även om jag inte känner det? man blir lite lurad av att hon inte har så långa ben och tar inte lika stora steg. Galoppen var jobbig, tungt att fatta har jag för dålig energi in? Sen började jag lite flytta in framdelen på långsidorna med en volt på mitten. duktig tjej ca 45 min

Jossan mer fokus på lösgörande och med gårdagens uteritt med medryttaren med mycket galopp så blev det ett lugnare pass, joggade i traven. känns oxå lite som hon står emot. Men kändes inte som hon hängde sig så mycket i tygeln men så fick hon gå i en ganska låg och rund form, kravlös. joggade runt på spåret och volter. Sen lite galopp och där kändes hon väldigt okoordinerad, troligen trött. ca 45 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar