torsdag 15 mars 2012

Onsdag 14 mars - Poletten föll ner

Tömkörde Amanda igen igår och det gick bra. Tog de långa tömkörningstömmarna och inte "kör" tömmarna som är väldigt korta.

Fokus på Skritt/halt och travigångsättningar och det gick väldigt bra. lyhörd och inga testningar. Duktig tjej. höll på i ca 25min. Fortfarande lite lös i magen men bättre det än tvärtom.



Bettan steriliserades igår och jag hämtade hem henne, hon såg lite groggy ut där hon satt i buren. När vi kommit hem fick hon på sig tratten. Det var nog ännu värre än operationen. Hon slängde sig baklänges hit och dit och lyckades få av sig den tre gånger. Sen bytte jag från halsbandet med lite resår till en fast snörstump. svårt att avgöra hur hårt man ska dra åt men uppebarligen fick man ha det väldigt tight. Hon var inte glad och försökte tillochmed ta sig upp för stegen up till sovloftet, vilket jag inte tyckte var en bra idee. Jag sov på soffan med Bettan och majsan på benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar