tisdag 13 mars 2012

Ponnyfasoner

Igår visade lilla Amanda att hon är en äkta ponnie!

Jag skulle tömköra henne och gjorde det när det var dags för kvällsfodring. Inte populärt! Hon ville inte stå stilla på gången utan trampade omkring. Lite småirriterad när jag skulle borsta området kring svansen. Jag bara väntar på att hon ska börja fälla på riktigt. Den pälsen är inte att leka med! Kompakt och tjock.

Tillslut blev hon så otålig att hon nöp mig i armen, men hon insåg ganska snart att sånt är inte ok. :p På med tömkörningsutrustningen - spänd på hålet längst in - hm om hon blir smalare lär den inte passa. Sen ut i paddocken där det stod några hinder som vi fick gå runt. Hon var snäll men hade en del trix för sig. Försökte stanna och vända ett par gånger, ville inte riktigt ta förhållningarna och istället för att stanna krullade hon ihop sig och ville fortsätta men hon tog eftergiften bra och lärde sig att det inte var lönt efter bara ett par repetioner. Sen försökte hon på nån "tjuvrustning", travade iväg och förböjde sig. Men inget som inte gick att hantera :) Det är tydligen jobbigt att börja jobba efter ett års vila. Övade med andra ord mycket på halter och övergångar till trav. jobbade i ca 25-30min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar