tisdag 13 mars 2012

Tisdag 13mars

Det känns som det är fullt upp men egentligen är det bara som vanligt :)

Igår Måndag och idag tisdag hade jag morgonfodring & utsläpp i stallet. Klockan har ringt kl 5 och det har gått ovanligt bra att komma upp. Motivationen är på topp :) Imorse var jag lite seg och steg inte upp direkt när klockan ringde, det straffade sig och allt kändes som det blev förskjutet bara av 20min "försening".

Igår tog jag en joggingtur direkt efter jobbet för att hinna ut medan det var ljust. Det känns som jag börjar komma igång nu. Har joggat ca 1-2ggr/vecka - lite färre gånger de veckor jag har Linnea (jämna) och har tagit det ganska lungt, började med 20 min och en hel del promenad emellanåt. Nu har jag kommit upp i ca 30min och kan jogga hela tiden i en ganska lugn takt - 8,14km/h. - har en bra "app" till min IPhone RunKeeper, som håller ordning på tid, hastighet, sträcka och desseutom spelar musik. var 5:e minut får man en statusupdatering. Igår körde jag intervaller.

Sen var det dags för stallet, det tar lite längre tid med två hästar och med tanke på att de har lite extra pyssel. Jossans sjukhage ska mockas och fyllas på med vatten. Båda hästarnas hö ska blandas med mitt egna hö. Stallets hö är proteinfattigt och har högt med energi, så jag har köpt små rundbalar för att komplettera framför allt Jossans foderstat. Eftersom hon är konvecalent så vill jag inte ge för mycket kraftfoder. Och lilla Amanda får lite special kraftfoder nu med linfrö, loppfrö och finfördelat äpple + betfor för att hålla magen igång.

Borstade av Jossan ordentligt, hon fäller som bara den! små röda fuxhår, tur nog är hon inte så långhårig och rullar sig inte så mycket i leran. lilla Amanda fick spolat benen vilket hon inte gillade, försökte vid ett tillfälle att rycka sig loss men som tur var höll både grimma och grimskaft så jag hoppas att hon lärt sig att man inte kommer undan så!

Sen borstade jag på Amanda, hon är lite mer lerig även om hon inte ser ut att rulla sig. och sen tömkörde jag henne - se separat inlägg.

Imorse - tisdag släppte jag ut hästarna igen, var lite segare upp ur sängen. Istället för att gå in och ha lite "morgonmysstund" dvs frukost och lite surfning på datorn, så passade jag på att fixa i stallet, men kände mig ostrukturerad. Jag fixade några höpåsar, släppte ut Jossan, mockade hennes box, fixade några höpåsar till, fixade lite kraftfoder, släppte ut ett par till hästar, mockade Amandas box. sopade fixade sista höpåsarna. Fyllde på vatten. hm tror jag fick klart allt tillslut men det kändes som jag höll på i evighet. Måste organisera detta bättre.

Sen till bilprovningen med Kian för att efterbesikta dragkroken. Tydligen måste de kunna ta loss den och sätta fast den för att kontrollera att den fäster ordentligt. Något jag inte gjort så länge jag haft bilen. Det är bäst att inte ha dragkroken i och se till att smörja den ordentligt när man sätter i den. Jaja nu vet jag hur det funkar, bilen gick igenom och är nu körbar ett år till. Nu sitter jag på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar