tisdag 5 mars 2013

Hatar att vara sjuk

Min dotter var avundsjuk på mig som fick feber och kände mig allmänt kass i måndags igen. Jag sa att jag gärna byter. Hon har inte varit sjuk tillräckligt mycket för att inse att vara hemma sjuk är inte bara mys framför tvn. På söndagen hade jag känt mig mer energisk än på länge och efter att ha kommit hem från körkursen red jag båda hästarna.

Extra roligt var det att rida jossan i paddocken vid stallet som nästan tinat helt. Lite isigt och hårt på norrsidan annars var den helt ok. Jobbade med att öka och minska tempo i trav lite volter skänkelvikningar i skritt och 3-4 galoppfattningar åt vardera håll. Kännas som vi börjar komma till lite riktigt jobb nu.

Jag hade gått hela dagen på jobbet på måndagen och känt mig frusen. När jag kom hem fixade jag stallet och sen packade jag ner mig under täcket i soffan. Långtifrån kry. Tog tempen och ca 38.3 mitt i natten vaknade jag genomsvettig och ont i huvudet och trodde det var morgon. Så det var bara att gå upp och ta en Alvedon. Idag tisdag har jag varit hemma och sovit hela förmiddagen. Lite tråkigt då jag missar en middag för en kollega som ska sluta. Men så är livet. Hoppas jag är bättre imorgon så jag kan vara med på överlämningen som jo ska ha.

På måndagen hade jag återigen 1-1 samtal med min chef och fick ventilera den ångest jag fick i fredags när jag satt och planerade semester i sommar. Konsulten som pluggar och kommer in några dagar i månaden var där och som vanligt ökade irritationen gradvis under dagen. Mina kollegor har väldigt trevligt tillsammans och det vill jag inte ta ifrån dem men som jag sa till kaka så blir det gärna lite för mycket lekstuga och de glömmer bort sitt ansvar för att arbetsuppgifterna blir utförda. Det känns lite som att vi drar lite olika lass i gruppen. Samtalet var bra och det kändes konstruktivt. Hoppas nu att det blir något bra konkret av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar