måndag 25 mars 2013

Snubbligt

Det blev en rejäl uppryckning idag (söndag) även om lördagskvällen blev sen. Som Lördagsnöje skjutsade jag Christian till hans jobb på en jourutryckning på kvällen och sen återgick jag till att läsa game of thrones, igen (bok nr 2), så kom inte i säng förren vid halv två. Söndagsmorgonen var lite seg men jag kom upp vid halv tio och åkte till stallet strax innan halv elva. Linnéa hade inte kommit i säng förren vid halv ett så hon var ännu mer morgonseg

Det var härligt ljumet vårväder med sol och lite kylig vind när man kom ut på slätten. Jag började med att rida Jossan på en mindre lyckad ridtur. Red först ut en sväng förbi grannstallet och red även den lilla biten längst med ängen på traktor vägen. Jossan lyckades snubbla och gick nästan ner på knäna i spåren och jag skällde på henne då jag faktiskt tycker att hon måste lära sig att hålla sig på benen utan min hjälp. Fast det är klart att mitt skäll inte gjorde någon större nytta men man blir lite skrämd mär det händer och det blir lätt en instinktiv reaktion.

Sen red vi tillbaka till paddocken som är dammig nu, som tur var blåste det lagom så det mesta dammet blåste bort. Travade längst med spåret, snubblade nån gång och sen trav med öka/minska takten. Gick sådär fortsatt lite snubblig. Galopperade sen och fattningarna blir fina men hon kämpar emot lite i galoppen och så snubblade hon till igen och gick nästan ner på framknäna. Det kändes inte speciellt bra. Fortsatte att trava en stund och sen fick det vara bra.

Löshoppade Amanda sen och hon var pigg och sprang runt och brallade och busade och hoppade självmant de två hindrena jag satt upp på en liten löshoppningsbana. Fast på slutet blev hon trött och inte lika energisk. Varmt med all päls oxå.

Kvällen avslutades med våruppvisning med Linneas kör i Angereds g:a  kyrka. Så kul att höra de är duktiga även om jag inte är speciellt kyrklig av mig. Jag får ju faktiskt nästan skämmas lite då jag inte ens är med i kyrkan. Och sen blev Linná lurad och hennes Movie star planet konto blev kapat. hon hade chattat med någon tjej som lovat henne att hon skulle bli VIP i tre år och att hennes mamma jobbade på MSP. Så hon hade fått Linnea att byta lösenord och sen var hennes konto kapat. Linnea var nästan otröstlig. Men samtidigt som jag blir fruktansvärt arg över dessa gräsliga människor så känns det ändå skönt att hon får lära sig dessa läxor nu och förhoppningsvis har hon med sig det när hon blir stor att man ska aldrig lita på någon på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar