torsdag 21 mars 2013

Ner

går det ibland. Igår när jag äntligen ryckte mig i kragen och bestämde mig för att rida Jossan så var hon halt. Jag tyckte jag märkte det när jag tog in henne från hagen, så innan jag gjorde iordning henne för ridning så tog jag ut henne i paddocken med longerlinan och javisst hon haltade betydligt. Något av frambenen höger troligen? Är så dålig på att se det.

Kände på hovarna, ingen värme, man hade ju kunnat misstänka skoningen i måndags. Klämde lite och kollade efter tecken på att hon trampat på någon sten men inget. Såg att hovslagaren missat att skruva i broddar bak i framskorna, jag hade inte uttryckligen bett det men trodde att han skulle fatta det då jag hade bett honom göra så med bakskorna, kan de ha påverkat? Jag skruvade iallafall i de låga blindbroddarna med kärna även i framskorna. Kände även på benen och kollade efter sår. Inget. Så Jossan fick gå tillbaka till boxen och äta upp sin eftermiddagsmat i lugn och ro. Kan hon vara lite öm i fötterna efter skoningen? eller så har hon vrickat sig i hagen? Jag avvaktar nån dag och ser.

Så jag tog ut amanda och borstade henne. Hon fäller fortfarande kopiöst. Hår överallt! Red sen barbacka upp mot masten. tog stigen mot vikingagraven och körde lite offroad och försökte hitta en genväg mellan stigen och grusvägen som går mot masten. Vi kom fram tillslut men fick hoppa av och leda henne över ett berg/stenigt parti då jag inte ville glida av :) Letade upp en granstump som vi släpade hem och la in i hagen.

Öppnade en ny lucernbal.
Köpte även vitamintabletter med järn i på apoteket och Linnéa och jag har fått smak för provivas blåbärsdryck. Får se om det hjälper att öka energimängden. Vi ger ju våra hästar diverse tillskott så vem vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar