lördag 2 mars 2013

Kört timmer

Idag har jag varit på skogskörningskurs på nordritt. Jag är frälst! Måste skaffa mig en nordsvensk :) och en gård med skog. Sen är det alltid så himla kul och inspirerande att träffa dessa otroligt kunniga hästkarlar av den äldre generationen. Man kan bara suga åt sig all deras kunskap och hoppas att en gnutta fastnar.

Red jossan när jag kom hem men som vanligt valde jag fel och kom inte ut innan det blev mörkt. Skulle ha väntat med krattningen av paddocken men vårkänslorna fångade mig och jag ville få undan lite av det vatten som samlats. Så det blev en kort sväng uppåt fjället men tyvärr fortfarande isigt i skogen så vi vände. Sista biten hem hörde vi rävarna skälla och det tyckte jossan var otäckt och fick lite bråttom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar