tisdag 26 mars 2013

Mer energi

Igår kände jag för första gången på väldigt länge att jag faktiskt var full av energi och inget tog emot.

Jag skyller på pillrena, Jag köpte en burk med vitaminer/mineraler, speciellt anpassade för kvinnor i fertil ålder - och även för kvinnor som vill bli med barn - det senare kan jag väl skippa ;) Men det jag letade efter i första hand var något med mycket Järn i. Har fått för mig att min "brist" kanske berodde på järn, tog även järntillskott när jag var gravid och har för mig att jag kände mig piggare. Jag har ätit pillrena ett par dagar, och ja igår så kom ju resultatet ;)

Började med att rida Jossan då jag ville ha lite ljust när jag red ut med henne. Red runt oppänge och blev "jagad" av en motorcross vilket var jätteotäckt. jag red rakt fram och ut i skogen och rundan runt och kom ut vid kraftledningen och där mötte vi motorcrossen. Som tur var så var han snäll och stannade och stängde av motorn och vi kunde trippa förbi. sen var hon lite på hugget resten av vägen hem men det fick henne iallafall att lyfta på benen och nästan inget snubbel på hela vägen. Lite trav och en kort galopp. ca 1h.

Red sen Amanda runt masten. Tänkte ta en tur i lugnare tempo efter gårdagens lite mer intensiva och höghastighets pass med löshoppningen. Så red upp runt masten och travade ett par varv. Det hann bli mörkt men månen sken starkt så det gick att se var vi var. På vägen hem knakade det till i skogen och det är lite läskigt när det är mörkt men det var troligen en älg. Rådjur brukar ju vara lite tystare. vi var ute i ca 1h.

Fixade stallet och kom in vid 21:30 vilket kändes tidigt med tanke på att jag motionerat båda. Så fick röjt upp disken, konstigt vad snabbt detdär berget växer och kollade sen sista delen av Game of thrones - säsong två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar