söndag 10 mars 2013

Sjuk fortsättning

Ja veckan som gått har varit en sjuk vecka. Tisdag och onsdag var jag hemma sjuk. Torsdagen vaknade jag upp och kände mig piggare och rastlös på morgonen så jag åkte till jobbet. Men så ringde de till jobbet vid 10:30 och sa att Linnea var hos skolsköterskan och troligen hade halsfluss. Så jag fick hämta henne och hem igen. Vi fick tid på vårdcentralen dagen efter och de konstaterade att hon inte hade halsfluss men ont i halsen och hade troligen feber på onsdagskvällen då hon var frusen och svettig.

Jag red Jossan på Torsdagen och båda på fredagen. Amanda fick en tur i paddocken med lite dressyr och Jossan fick jag sällskap av AK och Keiron och vi red fjälletvägen - lite trav och galopp. Jag är lite missnöjd med mig själv då vi galopperade sista raksträckan hem och Jossan var fin, men så hängde matte lite mycket i tyglarna och hon protesterade. Mitt fel.

På kvällen åkte vi hem till Christian, Tilda fick följa med, hon brukar vara mer sällskapsjuk och kan behöva träna lite på att åka bort då hon aldrig varit hemifrån. Det har gått bra även om hon var väldigt försiktig i början.
Lördagen var jag åter igen däckad. Frusen och hade troligen feber, kändes som jag sov större delen av lördagen. Idag söndag är jag lite bättre igen men har bokat in tid på vårdcentralen imorgon. Det kan ju inte vara naturligt att vara sjuk såhär mycket. Måste ha nån infektion i kroppen som inte ger med sig. räknade ut att

För tre veckor sen hade jag ont i halsen hela veckan. Till helgen - Lörd& söndag var jag helt däckad. feber och trött
Veckan därpå jobbade jag men var hängig. Helgen ok - skogskörningskursen.
Måndagen var jag frusen på jobbet och fick feber på kvällen. tisdagen och onsdagen helt däckad och sjuk. torsdag & fredag- VAB. Helgen - denna dvs helt däckad igen.
Detta plus att jag varit förkyld och trött/hängig både innan jul och efter. :( Fasiken vill inget annat än att var frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar