torsdag 10 januari 2013

Amanda

Jag red Amanda i paddocken igår, det gick bra, lite seg allmänt men det kanske gjorde att jag även slapp bockförsök i galoppen. Fina fattningar och galopperade kortare sträckor då det känns som hon tar i av kung och fosterland när hon galopperar, men fattar gärna vänster galopp även i högervarvet. Tror att jag gärna ”fegrider” lite. Är nog mesig i hur långa pass jag rider, tyckte det var ganska lagom efter ca 40-45min med ett par skrittpass inlagda.

Sen var jag nog lite stressad över att få Linnéa i säng. Litet dilemma de veckor hon är hemma hos mig, vill gärna få henne i säng innan nio och sen kan det ta en stund för henne att somna. Ska man rida efter hon somnat blir det så himla sent och då har man redan hunnit gosa ner sig i soffan. Men ska man rida innan blir det lite stressigt och kortare pass – speciellt de dagar då man gör något annat innan man kommer hem – som är två timmar hos frisören för att hon skulle få slingor (julklapp). Sen får hästarna sin kvällsmat vid niotiden också och det är ju inte populärt när man kommer och rycker dem ifrån maten eller att de är proppmätta när man rider :p

Ikväll blir det förhoppningsvis lite bättre då jag bara ska förbi foderaffären och köpa morötter och mataffären och köpa frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar