fredag 18 januari 2013

Sadelprovning - Amanda på hemmaplan

Torsdagen 17:e Januari

red i nya sadeln på Amanda, men hittade tyvärr ingen bra sadelgjord. Den jag hade utan resår var för kort och hittade en som jag lånade men den var lite för lång. Drog den till sista hålet och trodde det skulle gå men medan jag red så drog amanda in magen och då åkte sadeln fram, framför allt i galoppen. men innan dess så fick jag en helt fantastiskt fin trav och skritt :)

Gamla sadeln: troligen för vid och tar inte "stopp" fram.







Knights sir walter 16½'' MW







Efter amanda red jag jossan i paddocken, lite snubblig i skritten, lite seg i första traven men kom igång riktigt bra i andra då hon trodde att hon skulle få galoppera och det fick hon :) sen ännu bättre trav när hon hela tiden gick och laddade lite. Men galoppen och fattningarna blev mindre bra. tror hon går bättre på hacket och ska försöka galoppera mer ute där man inte behöver svänga och får lite bättre rytm. ca 45min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar