torsdag 17 januari 2013

Bebis & snöpulsning

Tisdagen 15:e Januari

Fy är trött idag och då har jag 6 stallmornar kvar  inklusive helgen. Tror jag måste se till att få  mer än 6h sömn per natt om jag ska orka mig upp på mornarna :)

Inatt föddes min hyresvärdinna och stallvärd Rebeccas lilla pojke. Kl 02:08 kom Otto till världen. Inte utan att man får lite nostalgikickar, den första natten med sin nyfödda är något speciellt. Helt fantastiskt att min lilla bebis nu är 9½år och så stor och självständig. När de kommer till världen är de så fruktansvärt beroende av en att de är som en förlägning av ens kropp.  Linnéa som nuförtiden är stora tjejen och åker hem själv med skolskjutsen - det har verkligen fungerat klockrent och taxichaufförerna har varit extremt punktliga och väldigt trevliga.

vid 13 avbokade jag klinikbesöket, det snöade och jag hatar att köra i snömodd och det kändes osäkert hur mycket snö det skulle bli.

På kvällen hade Medryttaren Amanda och jag red Jossan i en av sommarhagarna. hon fick pölsa i snö och halvlångt gräs och det var nog ganska jobbigt men hon var pigg, pigg pigg och kändes lite som hon var på G att hitta på lite bus. men hon höll sig i skinnet även om det kändes otäckt att vara på ett nytt ställe. Skrittade i ca 30min i hagen och sen 10min på asfaltsvägen. Bra framåtbjudning!

Kopplade även på transporten på Saaben och fick kämpa lite med låset som frusit. :p lite 5-56 och våld fick upp det.

Onsdagen 16:e Januari

Upp tidigt igen och var tröttare än tröttast. Låg och drog mig i ca 30 min och tur nog vaknade jag till! Fodrade och släpade ut hästarna och fixade stallet åt mina två.

Hade GPS - Global Performance Review System med min chef på jobbet - ungefär som utvecklingssamtal. Säger som min dotter - såå tråkigt! Jag är iallafall Aligned och avarage med mitt företags mål och utifrån de arbetsuppgifter jag gör. Passade även på att gnälla lite på våran konsult som jag inte tycker har någon arbetsmoral. Det var väl det enda givande.

Stressade sen hem från jobbet och lastade Amanda som var snäll som vanligt, det var ju mat i transporten. Jossan var mindre nöjd med att inte få komma in från hagen och levde lite rövare. Körde till Tre hästar och kom fram lagom till 16:30. Där träffade jag Ann-Sofie sadelutprovaren och hon tittade först på amanda i transporten och kollade in hur hennes rygg såg ut. Sen gick vi in i affären och hon valde ut ett par sadlar som jag provsatt inne på sadelbocken. jag lastade ur Amanda och vi fick gå in i en lagerlokal där vi la på sadlarna. De flesta föll bort, hon har ganska rak & kort rygg. Smal över bogarna, obefintlig manke, rund om magen. Jacson celine som jag hoppas på låg inte ok oavsett vidd. Men vi hittade en Knights sir Walter 16,5'' MW som låg fint, den såg lite smal över men var skön att sitta i och låg som sagt var bra utan att glida fram.

jag fick även tipset att man inte ska använda en sadelgjord med resår då det gör att sadeln får möjlighet att flytta sig. Jag fick lånat hem den och ska rida i den ett par dar och se. Tänkte rida Jossan när jag kom hem men hamnade i soffan och kom inte upp ur den.

Torsdagen 17:e

Kände mig lite piggare även om det inte blev en så tidig kväll då christian kom förbi och sov över.

Besiktade Saaben som gick igenom förutom en liten anmärkning på att blinkersen på sidan av bilen inte funkade. Typiskt jag som var förbi macken och fixade en av de små framlamorna. Men behövde som tur var inte återbesikta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar