tisdag 15 januari 2013

Avbokat - snö - & KK

Avbokade klinikbesöket för Jossan ikväll. Det snöar och jag hatar att köra i snö - även om det inte är så mycket så blir det halt och moddigt och vill inte att något ska hända på vägen. Sen har hon känt så fräsch de senaste dagarna så troligen rider jag på och bokar om och åker om två veckor.

Igår svängde jag förbi Bengts foder och köpte två lucern hackat strå. Tycker de är mycket trevliga och kommer nog att fortsätta handla där då de har öppettider som passar mig. De pratade även om att de gärna körde ut om vi samordnade våra inköp i stallet.

Sen tömkörde Jossan i paddocken och testade att ha ulltäcket under tömkörningsgjorden. Det gick bra. kanske ska ta och sy om en av de ullfiltar jag fått från min kollega. Lite knögligt då vi var två som tömkörde och en som försökte rida, tror hon gav upp tillslut. Det är inte lätt att hålla sig ur vägen och samtidigt få arbetat som man tänkt sig. Jag skrittade och travade - långsam jogg. Jossan låg på så det blev förhållning, förhållning, förhållning. Jag fick slängt av mig vantarna då de gled på tömmarna och jag inte fick något grepp och eftersom jag hade på mig overallen blev jag nog mer svettig än vad hon blev. fick även lite ont i fotsulorna av det lite knögliga underlaget och önskade då att jag hade haft hårdare sulor på mina kängor. Höll på i ca 45min.

Red sen Amanda i paddocken, skritt, trav och galopp på raksidorna, avslutade med trav på volten och hon börjar söka sig lite ner och i form. Duktig tjej! Men tänkte på att sadeln verkligen ligger dåligt, glider fram och man hamnar i framvikt. skönt att ha ett besök inbokat hos tre hästar imorgon med sadelprovning och det ska jag nog våga mig iväg på, förhoppningsvis har de hunnit ploga & salta tills dess. Kan faktiskt tänka mig att köpa en dyr sadel till henne oxå om det bara är en som ligger perfekt och får henne att gå som en dressyrstjärna ;)

Idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar